Komunikat Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 25 lipca 2018 r. w sprawie wyników kontroli przeprowadzonej w Gminie Stupsk
Gmina Stupsk – gmina wiejska – powiat mławski
Organizacja systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Stupsk:
- system obejmuje nieruchomości zamieszkałe;
- zmieszane odpady odbierane są od właścicieli nieruchomości 1 raz w miesiącu;
- odpady komunalne selektywnie zbierane od właścicieli nieruchomości odbierane są 1 raz w miesiącu;
- właściciele nieruchomości z terenu Gminy Stupsk obsługiwani są przez stacjonarny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Kosinach Bartosowych, prowadzony przez firmę NOVAGO Sp. z o.o.
Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
- w latach 2013 – 2018 „Sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi” zostały złożone w ustawowym terminie;
- Gmina Stupsk sporządzała analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w gminie za lata 2013-2017. Analizy zostały udostępnione na stronie Urzędu Gminy w Stupsku;
- w latach 2013-2017 Gmina Stupsk nie osiągnęła poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła;
- w latach 2012-2017 Gmina Stupsk osiągnęła poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w nw. wysokości:
Obowiązek |
Poziomy w latach [%] |
|||||
2012 r. |
2013 r. |
2014 r. |
2015 r. |
2016 r. |
2017 r. |
|
recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła/poziom do uzyskania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek powinna osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
39,0/10,0 |
3,05/12,0 |
1,20/14,0 |
7,38/16,0 |
14,39/18,0 |
14,01/20,0 |
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych/poziom do uzyskania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek powinna osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
0*/30,0 |
100,0/36,0 |
0*/38,0 |
0*/40,0 |
95,17/42,0 |
105,56/45,0 |
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r./dopuszczalny poziom składowania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek powinna osiągnąć poziom niższy bądź równy wskaźnikowi dopuszczalnego poziomu składowania w danym roku) |
0/75,0 |
0,38/50,0** |
6,03/50,0 |
2,23/50,0 |
0/45,0 |
1,05/45,0 |
*odpady nie były odbierane
**dopuszczalny poziom składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w roku 2013 obowiązuje od 16 lipca
Naruszenia i nieprawidłowości:
- Gmina Stupsk nie osiągnęła w 2017 r. poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła.
Podjęte działania pokontrolne:
- kara za nieosiągnięcie w 2017 r. poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła.