Komunikaty
Informacja
Komunikat Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 16 listopada 2017 r. w sprawie wyników kontroli przeprowadzonej w Gminie Miasto Radom
Gmina Miasta Radomia jest gminą miejską i zamieszkałą przez 206 351 mieszkańców.
Organizacja systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Miasta Radomia:
- system obejmuje nieruchomości zamieszkałe;
- zmieszane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej odbierane są 1 x 2 tygodnie , a w zabudowie wielorodzinnej 3 x tydzień dla budynków posiadających zsypy, a 2 x tydzień dla pozostałych budynków;
- odpady komunalne selektywnie zbierane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej odbierane są 1 x 2 tygodnie, a w zabudowie wielorodzinnej 2 x tydzień, natomiast szkło w zabudowie jednorodzinnej 1 x 2 miesiące, a w zabudowie wielorodzinnej 2 x tydzień;
- odpady ulegające biodegradacji w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierane są w zabudowie jednorodzinnej 1 x 2 tygodnie, a w zabudowie wielorodzinnej 1 x tydzień;
- na terenie gminy funkcjonuje stacjonarny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzony przez PPUH RADKOM Sp. z o.o. w Radomiu.
Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
- w latach 2013-2017 „Sprawozdania Prezydenta Miasta Radomia z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi” zostały złożone w ustawowym terminie;
- w latach 2013-2017 corocznie sporządzano analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Miasta Radomia. Analizy sporządzono w ustawowym terminie i publicznie udostępniono na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Radomia;
- Gmina Miasta Radomia prowadzi kontrole podmiotów odbierających odpady komunalne z terenu gminy, wpisanych do rejestru działalności regulowanej;
- Gmina Miasta Radomia weryfikuje sprawozdania przekazywane przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w zakresie terminowości, kompletności, rzetelności, czy też osiągniętych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
- w latach 2012-2016 Gmina Miasta Radomia osiągnęła wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania .
Obowiązek |
Poziomy w latach [%] |
||||
2012 r. |
2013 r. |
2014 r. |
2015 r. |
2016 r. |
|
recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła/poziom do uzyskania w roku
(gmina aby wypełnić ustawowy obowiązekmusi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
15,75/10,0 |
19,17/12,0 |
24,87/14,0 |
25,14/16,0 |
21,07/18,0 |
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych/poziom do uzyskania w roku
(gmina aby wypełnić ustawowy obowiązekmusi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
82,21/30,0 |
96,51/36,0 |
98,37/38,0 |
99,89/40,0 |
95,92/42,0 |
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r./dopuszczalny poziom składowania w roku
(gmina aby wypełnić ustawowy obowiązekmusi osiągnąć poziom niższy bądź równy wskaźnikowi dopuszczalnego poziomu składowania w danym roku) |
24,37/75,0 |
34,02/50,0* |
31,66/50,0 |
0/50,0 |
0/50,0 |
*Dopuszczalny poziom składowania odpadów ulegających biodegradacji w roku 2013 obowiązuje od 16 lipca
Naruszenia i nieprawidłowości:
- nie stwierdzono naruszeń i nieprawidłowości w zakresie realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.