Komunikaty
Informacja
Komunikat Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 27 września 2017 r. w sprawie wyników kontroli przeprowadzonej w Gminie Grębków
Gmina Grębków jest gminą wiejską położoną w powiecie węgrowskim i zamieszkałą przez 4 497 mieszkańców.
Organizacja systemu gospodarki odpadami komunalnymi w gminie Grębków:
- system obejmuje nieruchomości zamieszkałe;
- zmieszane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierane są 1 raz w miesiącu;
- odpady komunalne selektywnie zbierane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierane są 1 raz w miesiącu;
- w gminie utworzono punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
- w latach 2013, 2014 i 2016 „Sprawozdania Wójta Gminy Grębków z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi” zostały złożone w ustawowym terminie. Sprawozdanie za 2015 r. zostało przesłane po ustawowym terminie;
- Wójt Gminy Grębków zorganizował przetarg i zawarł umowę na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Grębków;
- w latach 2013-2016 Gmina Grębków nie sporządzała corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w gminie Grębków.
Obowiązek |
Poziomy w latach [%] |
|
|||
2012 r. |
2013 r. |
2014 r. |
2015 r. |
2016 r. |
|
recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła/poziom do uzyskania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązekmusi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
10,2/10,0 |
26,44/12,0 |
59,63/14,0 |
45,27/16,0 |
47,24/18,0 |
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych/poziom do uzyskania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązekmusi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
-*/30,0 |
-*/36,0 |
-*/38,0 |
-*/40,0 |
100/42,0 |
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r./dopuszczalny poziom składowania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązekmusi osiągnąć poziom niższy bądź równy wskaźnikowi dopuszczalnego poziomu składowania w danym roku) |
11,60/75,0 |
19,84/50,0** |
0,83/50,0 |
11,78/50,0 |
6,04/45,0 |
* Odbierający odpady z terenu gminy nie odbierali odpadów budowlanych i rozbiórkowych
**Dopuszczalny poziom składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w roku 2013 obowiązuje od 16 lipca.
Naruszenia i nieprawidłowości:
- Gmina Grębków nie przeprowadzała kontroli podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy;
- Gmina Grębków nie wywiązała się z obowiązku dokonywania corocznej analizy gospodarki odpadami komunalnymi.
Podjęte działania pokontrolne:
- Wydano zarządzenia pokontrolne zobowiązujące Gminę Grębków do podjęcia działań służących wyeliminowaniu stwierdzonych naruszeń.