Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie

https://warszawa.wios.gov.pl/pl/aktualnosci-i-komunika/aktualnosci/737,AKTUALNOSCI-29-11-2012-r-Posiedzenie-Rady-Powiatu-w-Pultusku-z-udzialem-Kierowni.html
22.12.2024, 15:31

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.
29.11.2012

AKTUALNOŚCI 29 11. 2012 r. Posiedzenie Rady Powiatu w Pułtusku z udziałem Kierownika Delegatury WIOŚ w Ciechanowie

 

Na Sesji Rady Powiatu Pułtuskiego, jaka miała miejsce 27 listopada, kierownik Delegatury WIOŚ w Ciechanowie Andrzej Gwizdała – Czaplicki przedstawił stan środowiska w powiecie pułtuskim w 2011 r. Ustosunkowując się do poruszanego w dyskusji tematu jakości powietrza w powiecie pułtuskim, a w szczególności zanieczyszczenia pyłem, wyjaśnił, że wg rocznej oceny jakości powietrza wykonanej przez WIOŚ w Warszawie za 2011 r., przekroczenia standardów imisyjnych pyłu PM10 występują na terenie całego województwa. Przypomniał, że od 3 października 2012 r. obowiązują nowe standardy jakości powietrza, rozszerzone o poziom docelowy dla pyłu PM2,5, co wynika z wdrażania do prawa polskiego dyrektywy w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy. 

Kolejnym omawianym tematem były problemy obszarów narażonych na zanieczyszczenia związkami azotu ze źródeł rolniczych (tzw. OSN). W trzecim okresie tworzenia OSN w Polsce, w województwie mazowieckim ich powierzchnia wzrosła z 406,64 km2 do 2380,76 km2. Ten wzrost dotyczy również powiatu pułtuskiego. Obecnie OSN obejmują swym zasięgiem częściowo teren pięciu gmin: Gzy, Pułtusk, Pokrzywnica, Świercze i Winnica. Kierownik Delegatury poinformował, że inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie będą wykonywać kontrole rolników działających na terenach objętych OSN. Kontrole te będą miały głównie charakter instruktażowy, a rolnicy będą mieli 4 lata na spełnienie warunków, mających na celu ograniczenie odpływu związków azotu ze źródeł rolniczych dla tych obszarów.

W związku z wdrażaniem znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, Kierownik Delegatury przypomniał, że za wdrożenie i funkcjonowanie od 1 lipca 2013 r. systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie odpowiada samorząd. Rada gminy, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, ustali wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Opcje strony